وبلاگ

اسکراب چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

اسکراب چیست

داشتن پوستی صاف و روشن در دستیابی به چهره ای زیبا و جذاب تاثیر بسیار زیادی دارد. برای داشتن چنین پوستی نیز باید اقدامات بسیاری انجام داد که یکی از اصلی‌ترین اقدامات اسکراب می باشد. ممکن است اصطلاح اسکراب را بسیار شنیده باشید اما ندانید که اسکراب چیست و یا چرا باید از آن استفاده کرد. با فروشگاه نوژا بیوتی همراه باشید تا در ادامه شما را با مفهوم اسکراب و دلایل استفاده از آن آشنا کنیم.

اسکراب چیست؟

برای اینکه پوستی شاداب و باطراوت داشته باشید لازم است که شستشوی آن را به طور مرتب و روزانه انجام دهید. شستشوی پوست نیز دارای چندین مرحله می باشد که یکی از اصلی‌ترین مراحل آن اسکراب و لایه برداری پوست می باشد. اسکراب چربی های اضافی روی پوست و سلول های مرده را از بین برده و منافذ پوست را آزاد می کند و سبب می شود که در اصطلاح پوست شما نفس بکشد. در مواد داخل اسکراب دانه های ریزی وجود دارد مانند دانه های خرد شده گردو و بسیاری از مواد مغذی و آبرسان دیگر. این دانه های اسکراب یا طبیعی و یا از جنس پلی اتیلن می باشند.

نکته‌ای که در هنگام خرید و استفاده از ژل ها یا کرم های اسکراب باید در نظر گرفته شود این می باشد که دانه های داخل آن نباید درشت باشند. زیرا در صورت درشت بودن سبب ایجاد تحریکات و التهابات پوستی می شود. در هنگام استفاده از اسکراب ها انتظار معجزه نداشته باشید. اسکراب ها در واقع پوست را به صورت ملایم لایه برداری کرده و به صورت عمقی از شر آلودگی‌ها پاکسازی می‌کنند.

نحوه استفاده از اسکراب

ابتدا باید اسکرابی متناسب با نوع پوست خود تهیه کنید. جهت استفاده از آن ابتدا پوست خود را مرطوب کنید، سپس مقداری از اسکراب را روی دست خود ریخته و آن را به آرامی روی پوست ماساژ دهید. توجه داشته باشید که در صورتی که محکم ماساژ دهید دانه های ریز داخل اسکراب ممکن است به پوست شما آسیب برساند بنابراین این کار را با ملایمت انجام دهید. همچنین نکته دیگری که باید رعایت کنید این است که از اسکراب ها به دور چشمان خود نزنید. پس از کمی ماساژ دادن پوست خود را به طور کامل پاک شسته و خشک کنید.

می توانید لایه برداری پوستتان را هفته ای یک یا دوبار انجام دهید. توجه داشته باشید که نباید بیشتر از دوبار در هفته پوستتان را اسکراب و لایه برداری کنید. زیرا این کار سبب ضعیف و نازک شدن پوست و در نتیجه آسیب رسیدن به آن می شود.

نحوه استفاده از اسکراب

جمع بندی

برای داشتن پوستی شاداب و باطراوت، لایه برداری و از بین بردن آلودگی ها، چربی ها و سلول های مرده پوست ضروری می باشد. همانطور که در بالا گفتیم برای انجام این کار می‌توان از اسکراب ها استفاده کرد. اسکراب ها برای انواع پوست و توسط برند های معتبری تولید شده‌اند. این اسکراب ها علاوه بر خاصیت لایه برداری سبب به رطوبت رسانی و آبرسانی به پوست نیز می‌شوند. در فروشگاه نوژا بیوتی نیز انواع اسکراب ها وجود دارند، در صورتیکه قصد لایه برداری و پاکسازی عمقی پوست خود را دارید می توانید وارد صفحه اسکراب و پیلینگ شده و از تمام محصولات ما در این زمینه دیدن کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

3 دیدگاه در “اسکراب چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

  1. شیلا گفت:

    خیلی مطالبتون عالی بود ممنونم

    1. nojabeauty گفت:

      خواهش میکنم

    2. nojabeauty گفت:

      خواهش میکنم ممنونم از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *